بیمارستان پیمانیه

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جهرم

شرح وظایف کارشناس مدارک پزشکی (متصدی پذیرش)

 

 

  • پذیرش صحیح بیماران بستری ، سرپایی و اورژانس
  • ثبت دقیق اطلاعات هویتی و شناسایی بیماران در زمان پذیرش در فرم ها و برنامه HIS  بر اساس مدارک شناسایی معتبر شامل شناسنامه ، دفترچه بیمه و ...
  • اختصاص شماره ای به پرونده  بیماران براساس سیستم شماره دهی خاص بیمارستان
  • نوبت دهی بیماران بر اساس برنامه اتاق عمل و ظرفیت بخش ها
  • انجام هماهنگی لازم جهت جابجایی و انتقال بیماران از بخش به بخش دیگر
  • هماهنگی و ارتباط با پزشکان جهت نوبت دهی صحیح و بستری بیماران و جلوگیری از کنسل شدن اعمال جراحی
  • راهنمائی بیماران جهت به همراه داشتن مدارک مورد نیاز و انجام اقدامات پاراکلینیکی قبل از بستری شدن.
  • اخذ رضایت نامه های مورد نیاز از بیماران یا سرپرست قانونی آنان.
  • ارتباط مداوم و مستمر با بخش ها جهت اطلاع از آخرین وضعیت تخت های موجود.
  • ارتباط و هماهنگی لازم با مسئول پذیرش و ریاست اداره پذیرش و مدارک پزشکی در خصوص اطلاع از آخرین بخش نامه ها و دستورالعمل های صادر شده جهت تشکیل پرونده و بستری بیماران.
  • تنظیم نهایی لیستها و آمار و گزارشات لازم در زمینه شغل مورد تصدی و ارائه آن به مسئول مافوق
  • ارائه گزارش مشکلات واحد در خصوص غیبت پزشکان ، ارجاع بیش از ظرفیت بیمار توسط پزشکان ، عدم وجود تختهای خالی و کنسل شدن اعمال جراحی به مسئول مافوق
  • هماهنگی با سوپروایزر اتاق عمل در خصوص برنامه اتاق عمل پزشکان جهت بستری بیمار و جلوگیری از اشغال کاذب تختها
  • ارتباط و هماهنگی با واحد امور مالی و واحد امور قراردادها جهت اطلاع از انواع بیمه های طرف قرارداد و وضعیت قراردادهای قبلی ( تمدید یا لغو قرارداد(
  • رعایت اصول اخلاق حرفه ای و اصل محرمانگی اطلاعات پزشکی
  • نگهداشت از تجهیزات اختصاصی واحد مرتبط با شغل مورد تصدی
  • انجام کلیه فعالیتهای مرتبط با شغل مورد تصدی تحت نظارت مسئول مافوق
  • شرکت در کلاسهای آموزشی  ،  جلسات عمومی مدارک پزشکی و کمیته های بیمارستانی مرتبط
  • انجام سایر اموری که در حدود وظایف و مسئولیتهای تعیین شده از جانب مسئول مافوق ارجاع می گردد.