شرح وظایف کارشناس مدارک پزشکی (متصدی پذیرش)
- پذیرش صحیح بیماران بستری ، سرپایی و اورژانس
- ثبت دقیق اطلاعات هویتی و شناسایی بیماران در زمان پذیرش در فرم ها و برنامه HIS بر اساس مدارک شناسایی معتبر شامل شناسنامه ، دفترچه بیمه و ...
- اختصاص شماره ای به پرونده بیماران براساس سیستم شماره دهی خاص بیمارستان
- نوبت دهی بیماران بر اساس برنامه اتاق عمل و ظرفیت بخش ها
- انجام هماهنگی لازم جهت جابجایی و انتقال بیماران از بخش به بخش دیگر
- هماهنگی و ارتباط با پزشکان جهت نوبت دهی صحیح و بستری بیماران و جلوگیری از کنسل شدن اعمال جراحی
- راهنمائی بیماران جهت به همراه داشتن مدارک مورد نیاز و انجام اقدامات پاراکلینیکی قبل از بستری شدن.
- اخذ رضایت نامه های مورد نیاز از بیماران یا سرپرست قانونی آنان.
- ارتباط مداوم و مستمر با بخش ها جهت اطلاع از آخرین وضعیت تخت های موجود.
- ارتباط و هماهنگی لازم با مسئول پذیرش و ریاست اداره پذیرش و مدارک پزشکی در خصوص اطلاع از آخرین بخش نامه ها و دستورالعمل های صادر شده جهت تشکیل پرونده و بستری بیماران.
- تنظیم نهایی لیستها و آمار و گزارشات لازم در زمینه شغل مورد تصدی و ارائه آن به مسئول مافوق
- ارائه گزارش مشکلات واحد در خصوص غیبت پزشکان ، ارجاع بیش از ظرفیت بیمار توسط پزشکان ، عدم وجود تختهای خالی و کنسل شدن اعمال جراحی به مسئول مافوق
- هماهنگی با سوپروایزر اتاق عمل در خصوص برنامه اتاق عمل پزشکان جهت بستری بیمار و جلوگیری از اشغال کاذب تختها
- ارتباط و هماهنگی با واحد امور مالی و واحد امور قراردادها جهت اطلاع از انواع بیمه های طرف قرارداد و وضعیت قراردادهای قبلی ( تمدید یا لغو قرارداد(
- رعایت اصول اخلاق حرفه ای و اصل محرمانگی اطلاعات پزشکی
- نگهداشت از تجهیزات اختصاصی واحد مرتبط با شغل مورد تصدی
- انجام کلیه فعالیتهای مرتبط با شغل مورد تصدی تحت نظارت مسئول مافوق
- شرکت در کلاسهای آموزشی ، جلسات عمومی مدارک پزشکی و کمیته های بیمارستانی مرتبط
- انجام سایر اموری که در حدود وظایف و مسئولیتهای تعیین شده از جانب مسئول مافوق ارجاع می گردد.