بیمارستان پیمانیه

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جهرم

شرح وظایف مسئول واحد مدارک پزشکی 

 

 

  • تهیه ،کنترل و تایید نهایی برنامه کاری پرسنل با هماهنگی کارشناسان ذیربط
  • نظارت بر عملکرد مسئولین پذیرش ، بایگانی ، آمار و کدگذاری و مجموعه آنها
  • ارزیابی مستمر فرایندهای جاری سیستم و ارائه راه کارهای مناسب جهت ارتقاء مستمر فرایندها
  • پیش بینی و برآورد مقدار مورد نیاز برای مصارف بلند مدت فرم های مورد نیاز مدارک پزشکی بیماران
  • تنظیم نهایی لیستها و آمار و گزارشات لازم در زمینه شغل مورد تصدی و ارائه آن به مسئول مافوق
  • ارائه گزارش مشکلات واحد  کمبود ها ( نقاط قوت و نقاط ضعف ) به مسئول مافوق
  • پاسخگویی به مشکلات مراجعین به واحدهای تحت سرپرستی از نحوه عملکرد و برخورد پرسنل
  • ابلاغ کلیه دستورالعملهای واصله از مدیر مافوق به کلیه مسئولین  و پرسنل واحدهای تحت سرپرستی  خود جهت آگاه سازی پرسنل از مجموعه قوانین جدید
  • تنظیم بایگانی مستندات و سوابق مکاتبات اداری مرتبط
  • سازماندهی  نیروهای انسانی در کلیه واحدهای تحت سرپرستی
  • ارزیابی عملکرد کارکنان در واحدهای تحت سرپرستی بر اساس معیارهای تعریف شده به منظوراجرای سیستم تشویق و تنبیه و  ایجاد انگیزه
  • نیاز سنجی آموزشی پرسنل بخش مدارک پزشکی
  • برگزاری منظم و مداوم جلسات کمیته مدارک پزشکی و تنظیم صورت جلسات و پیگیری مصوبات آن
  • پیگیری و پیاده سازی جدید ترین تکنولوژی و فناوری در واحد مدارک پزشکی
  • پیگیری در جهت جذب نیروی انسانی متخصص و بکارگیری نیروها در ردیف های جذب شده اختصاصی
  • همکاری در زمینه انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی
  • رعایت اصول اخلاق حرفه ای
  • ایجاد هماهنگی بین کارکنان بخش مدارک پزشکی با سایر قسمت های بیمارستان
  • انجام کلیه فعالیتهای مرتبط با شغل مورد تصدی تحت نظارت مسئول مافوق
  • نگهداشت از تجهیزات اختصاصی واحد مرتبط با شغل مورد تصدی
  • شرکت در کلاسهای آموزشی ،  جلسات عمومی مدارک پزشکی و کمیته های بیمارستانی مرتبط
  • انجام سایر اموری که در حدود وظایف و مسئولیتهای تعیین شده از جانب مسئول مافوق ارجاع می گردد